Veelgestelde vragen

V. Ik heb nog geen bevestigingsmail van mijn bestelling ontvangen.

A. Kijk even in uw spam. Mocht u uw bevestiging daar ook niet vinden, dan kunt u contact opnemen met [email protected]. Het verkoopteam zal controleren of we het juiste e-mailadres hebben voordat we de e-mail opnieuw versturen.

V. Ik heb via PayPal betaald, maar ik weet niet of mijn betaling is voltooid.

A. PayPal kan het betaalproces soms onderbreken, waardoor de aankoop niet wordt voltooid. Als u niet teruggeleid werd naar een bevestigingspagina op onze site, dan werd uw bestelling waarschijnlijk niet verwerkt. Check uw PayPal-account om te zien of uw betaling werd verzonden. Neem contact op met [email protected] als u geen betaling aan The Hatchbag Company terugvindt in uw PayPal-rekeningoverzicht. Het verkoopteam controleert dan of we uw bestelling hebben ontvangen

V. Ik weet niet of mijn creditcardbetaling is gelukt.

AOp onze website kunt u zien of uw bestelling is gelukt of dat de betaling is mislukt. Hebt u geen van deze berichten gezien, neem dan contact op met [email protected]. Het verkoopteam controleert dan of we uw bestelling hebben ontvangen.

V. Ik wil mijn bestelling retourneren.

A. Na ontvangst van uw bestelling hebt u in de meeste gevallen veertien dagen de tijd om ons te informeren dat u het product wilt retourneren. U kunt uw bestelling alleen retourneren als u het product niet hebt gebruikt. Gebruikte producten kunnen niet aan ons worden geretourneerd. Nadat u ons op de hoogte hebt gebracht dat u het product wilt retourneren, hebt u nog eens veertien dagen de tijd om het product naar ons terug te sturen. Als het langer dan veertien dagen is geleden dat u het product hebt ontvangen of als u het product hebt gebruikt, kunnen we het geretourneerde product/de producten niet meer accepteren.
Zie de algemene voorwaarden voor meer informatie.

V. Zit er garantie op de kofferbakhoes?

A. Op al onze kofferbakbeschermingen zit twaalf maanden fabrieksgarantie. Als uw kofferbakbescherming binnen deze periode beschadigd raakt door een fabricagefout, dan zullen we de hoes repareren of vervangen. Let op: de garantie geldt niet voor normaal gebruik en slijtage. Zie de algemene voorwaarden voor meer informatie.

V. Hoe weet ik dat ik veilig online kan betalen?

A. Al onze betalingen worden verwerkt via een betrouwbare betaalprovider: Braintree of PayPal. Dit zijn twee van de grootste betalingsverwerkingsproviders ter wereld en worden vertrouwd door duizenden e-commercewebsites. We bewaren geen betaalgegevens. Dus als onze website wordt gehackt – al is dit zeer onwaarschijnlijk –, dan worden er geen betaalgegevens gevonden. We kunt er zeker van zijn dat Hatchbag heel veel waarde hecht aan vertrouwelijkheid en dat we er alles aan doen om uw gegevens veilig te stellen.

V. Mijn voertuig staat niet in de lijst. Hoe kom ik aan een kofferbakbeschermer voor mijn voertuig?

A. Door het grote aantal voertuigen op de markt en onze beperkte ontwerpmiddelen, worden alle nieuwe patronen gecreëerd op basis van een prioriteitenlijst. Deze prioriteitenlijst wordt gemaakt aan de hand van ons formulier ‘Mijn voertuig is niet vermeld’..
Voer uw gegevens in op het formulier samen met het voertuig waarvoor u een kofferbakbescherming wilt. We nemen contact met u op zodra er een hoes verkrijgbaar is.
We kunnen geen aparte hoes maken of een bepaald voertuig een hogere prioriteit geven.

V. Waar kan ik feedback geven of een beoordeling achterlaten van uw producten? (Waar kan ik beoordelingen van uw product lezen?))

A .Hatchbag verwelkomt alle feedback. Als u rechtstreeks contact wilt opnemen, dan kunt u uw feedback sturen naar [email protected]. Als u wilt dat anderen uw beoordeling kunnen lezen, dan vragen wij u deze achter te laten op een van onze favoriete reviewplatforms: Ekomi, Google of Facebook. Al deze platforms zijn onpartijdig en we hebben geen controle over de inhoud. De beoordelingen die u leest, zijn dus echt en niet gefilterd.

V. Uw kofferbakbescherming bedekt de contactdoos in mijn kofferbak/uw kofferbakbescherming bedekt de ventilatieroosters in mijn kofferbak, etc.

A. Onze beschermers zijn ontworpen om uw kofferbak volledig te beschermen. Hiervoor is het vaak nodig om functies zoals contactdozen, binnenverlichting en ventilatieroosters af te dekken. Als u een of meerdere van deze functies wilt bereiken met de hoes bevestigd, kunt u een kijkje nemen op onze blog waar wij uitleggen hoe u dit kunt doen: https://www.hatchbag.nl/blog/openingen-in-kofferbakbeschermer-snijden/

V. Wat is het verschil tussen een standaard model, een Achter Plus-model en een model voor gesplitste achterstoelen? (Wat is een bumperflap/stoelflap/achterklepbescherming?)

A. Bekijk onze video’s met alle uitbreidingen voor onze kofferbakhoezen. Als u nog vragen hebt over specifieke functies van onze kofferbakhoes, neem dan contact op met [email protected].

V. Ik heb meer klittenbandjes nodig/Mijn klittenbandstrip is losgeraakt

A. U kunt extra klittenband vinden op onze website onder Accessoires.

V. Ik wil meerdere hoezen kopen voor mijn wagenpark. Kan ik bulk-/handelskorting krijgen?

A. Alle handels-/bulkkortingen worden per geval bekeken. Als u meerdere kofferbakbeschermingen nodig hebt, neem dan contact op met [email protected], ook als uw voertuig niet op de lijst staat. Als de bestelling groot genoeg is, kunnen we bekijken of we een nieuw patroon voor uw voertuigen kunnen ontwerpen.

V. Wat is 'Teer verwijderaar – Autoglym Tar Remover’? Levert u dit bij uw bevestigingsset?

A. Als de bevestigingsinstructies aangeven dat u zelfklevend klittenband moet aanbrengen op de kunststof of metalen strips van uw voertuig, dan raden we u sterk aan om deze eerst te reinigen met Teer verwijderaar – Autoglym Tar Remover. Dit reinigingsmiddel op petroleumbasis verwijdert siliconen sporen van de strips. Silicone wordt tijdens de productie aangebracht en is een bestanddeel in veel reinigingsproducten voor auto's. Als er restjes silicone achterblijven, blijft het klittenband niet plakken. Teer verwijderaar – Autoglym Tar Remover is verkrijgbaar bij Mercurius Tools (https://www.mercuriustools.nl/gereedschap/product/teer-verwijderaar-325ml-autoglym-tar-remover/) en andere auto-onderdelenwinkels. Aangezien Teer verwijderaar – Autoglym Tar Remover gevaarlijke bestanddelen bevat, zijn wij noch onze koerier bevoegd om het product te versturen/vervoeren.

V. Wat is de productietijd?

A. Al onze hoezen worden op bestelling gemaakt. We houden geen voorraad aan en verkopen ook niets uit voorraad. Onze productietijden variëren. De meest recente productietijden staan onderaan de productiepagina weergegeven. De levertijdtijd op 01-01-2021 bedraagt 8-10 werkdagen.

V. Hoeveel kleuren hebt u? Kan ik zelf een kleur kiezen?

A. We hebben momenteel zeven kleuren beschikbaar: zwart, grijs, rood, blauw, oranje, bruin en roze.
Op dit moment bieden wij geen andere kleuren aan. Het is wel mogelijk om twee van de bovenstaande kleuren te combineren. Hiervoor brengen wij extra kosten in rekening. Neem contact op met [email protected] voor de prijs.

V. Waarom is mijn bestelling geweigerd?

A. De gebruikelijkste reden voor het weigeren van een bestelling is dat er een probleem is met de betaling. Als u niet zeker weet of uw betaling werd geaccepteerd of als u een mail hebt ontvangen met de mededeling dat uw betaling werd geweigerd, neem dan contact op met [email protected], zodat we uw probleem kunnen oplossen.

V. Ontvang ik instructies voor de bevestiging van mijn kofferbakbescherming?

A. Ja, we leveren uw kofferbakhoes met bevestigingsinstructies en een bevestigingsset. U kunt de instructies ook downloaden van onze website op de pagina voor uw voertuig.

V. Is de btw bij de prijs inbegrepen?

A. Ja, alle prijzen op www.hatchbag.nl zijn inclusief btw.

V. Zijn de verzendkosten bij de prijs inbegrepen?

A. Verzending naar Nederland, België en Luxemburg is gratis. Voor verzending naar andere landen zijn er bijkomende kosten. Deze worden tijdens het betaalproces berekend en toegevoegd voordat u uw betaalgegevens invult

V. Wat zijn de levertijden?

A. Alle verzendkosten en levertijden staan op de pagina Bezorgen & retourneren. Deze informatie wordt ook doorgegeven tijdens het betaalproces.

V. Kan ik mijn pakket volgen?

A. Al onze hoezen worden door een koerier vervoerd, die een volledige track & trace-service aanbiedt met updates gedurende het transport. Als uw bestelling is verzonden, ontvangt u een e-mail van ons met daarin een referentienummer en een link naar de track & trace-pagina van de koerier waarvandaan u uw bestelling kunt volgen. Als uw bestelling bedoeld is voor een adres binnen het VK en u hebt uw mobiele nummer opgegeven, dan stuurt de koerier u op de dag van levering ook een sms-bericht met daarin het tijdstip waarop hij langskomt.

V. Hoe reinig ik mijn kofferbakbeschermer?

A. De hoezen kunnen niet in de wasmachine worden gewassen. Neem ze af met een vochtige doek of gebruik een algemene keuken- of badkamerreiniger. Onze geurneutraliserende matten voor huisdieren en HatchBed-matten kunnen in de wasmachine gewassen worden (op 30°C en licht centrifugeren). We sturen de volledige wasinstructies mee met uw mat. We hebben een video die laat zien hoe u uw kofferbakbescherming kunt reinigen: (hyperlink to video page). Als uw kofferbakbeschermer grondiger gereinigd moet worden, dan kunt u hem losmaken en schoonspuiten. Zorg dat uw hoes droog is voordat u hem opnieuw aanbrengt. Let daarbij extra op de biezen.

V. Ik wil mijn bestelling annuleren.

A. Neem zo snel mogelijk contact op met de klantenservice. U kunt ons bellen op + 31 (0) 20 7143547 of stuur een e-mail naar [email protected]. Als u uw kofferbakhoes al hebt ontvangen, kijk dan bij de vraag ‘Ik wil mijn bestelling retourneren’.

V. Mijn artikel vertoont een defect. Wat moet ik doen?

A. Het eerste wat u moet doen als u het defect aan uw hoes opmerkt, is ons op de hoogte stellen. Het beste is als u foto's van het defect maakt en opstuurt naar [email protected]. Hierdoor kunnen wij het probleem beoordelen en beslissen wat we het beste kunnen doen. Onze producten worden geleverd met een garantie van één jaar op gebreken in het materiaal en de afwerking. Daarnaast gelden uw wettelijke rechten. Onze garantie geldt alleen voor het materiaal en de afwerking en niet voor schade veroorzaakt door verkeerd gebruik en algemene slijtage.

V. Wat is de linkerkant en rechterkant?

A. De linkerkant van het voertuig is het verst van de stoeprand. Dit is de bestuurderskant, dus links als u de kofferbak inkijkt. De rechterkant is de passagierskant, de kant die het dichtst bij de stoeprand is. Dus rechts als u de kofferbak inkijkt. Dus links is de bestuurderskant en rechts de passagierskant.

V. Hoe onderhoud ik mijn kofferbakbeschermer? (Verzorging van de kofferbakbescherming)

A. Al onze kofferbakhoezen worden gemaakt van hoogwaardige materialen en zijn zo ontworpen dat ze jarenlang meegaan. Maar zoals met alles, hebben ook onze hoezen een beetje zorg en aandacht nodig. We raden u aan uw kofferbakbescherming regelmatig schoon te maken met een milde reiniger (alleen water is voldoende) en besteed daarbij extra aandacht aan de naden en hoeken. Als u uw kofferbakbescherming hebt gereinigd, moet u hem goed laten drogen voordat u hem weer gebruikt. Als uw hoes om welke reden dan ook in contact komt met een bijtend middel (zout, zuur etc.), reinig uw hele beschermer dan grondig. Hierdoor kunt u mogelijk voorkomen dat het bijtende middel de draden/boordsels aantast die niet bestand zijn tegen chemicaliën en zout.